lauantaina, kesäkuuta 23, 2007

Lomalla

Päätin sen, minulla alkaa loma. Ei se sellainen kesäloma kuin luulisi, että aamuisin saa nukkua pitkään, päivisin voi lorvia ja sen sellaista. Ehei, rakkaani arvasitte väärin. Minä teen töitä koko kesän, en suinkaan siksi, että olisin pätynyt kesätöihin normaalin työni ohella, en, en,en. Kyllähän minulle oli jo kertynyt ne ihanat 28 palkallista lomapäivää+lomarahat kaupan päälle. Mutta arvatkaa mitä, minä menetin ne kaikki oikeudet kun minä menin töihin toiselle paikkakunnalle. Mutta muutto oli kannattavaa, joten kyllä yhden kesän seisoo vaikka aidan seipäänä.
Mutta minä haluan lomaa. Minä haluan. rakastan tuota sanaparia.
Minulla alkaa nyt se oikea-loma, lopetan ainakin täksi kesäksi aktiivisen stressaamisen siitä oikeasta. Enkä suostu vastaanottamaan yhtäkään, säälivää tai huolehtivaa lausahdusta tilastani.
Valitsen nauttia tästä. Valitsen keskittyä itseeni, työhöni, kissoihini ja siihen mitä halua tehdä. jätän lenkkien ajaksi puhelimeni kotiin. Makaan iltaisin ja räin kattoon, jos siltä tuntuu ( joskaan se ei ole kannattavaa, koska A) klimpit tippuvat kuitenkin alas ja päälleni ja B) kattoa on himmeän hankala pestä). Minä haluan olla välittämättä siitä, mitä muut minusta haluavat, joku ei tykkää lyhyestä tukasta, minä tykkään ja aioin sen lyhyenä pitää, joku ei tykkää tatuoinneista, minä tykkään ja aion niitä hankkia lisää ja kas kummaa pidän myös lävistyksistäni ja niistä en luovu. Pukeudun niinkuin haluan, miellytti se silmiä tai ei.
Minulla on loma. Minä valitsen olla lomalla. Minä haluan olla lomalla.
Toki, jos ilman yritystä, yhtenä iltana oveni taakse ilmestyy, se oikea- ehdokas, kutsun kyllä sisään. Ja kahville. Mutta sen enempää yritystä en peliin laita, koska MINULLA ON LOMA.

:):):):) Homssu
ps. Julkisissa liikennevälineissä on sellainen mainos, josta pidän näin siinä suunnilleen lukee: Jos nainen kutsuu itsenä luoksesi iltakahville - älä hyvä mies keitä kahvia.

Ei kommentteja: