lauantaina, elokuuta 04, 2007

kätilönä appelsiinille ja lipuntarkastajat

Pakko kertoa näkemästäni unesta, oli se sen verran outoa. Koska uneni nyt ei olisi outoja, mutta tämä oli jo jotain...
olin kätilö, varmaan kättärillä tai naistenklinikalla ( kavereiden kesken naikkari tai kvinnis på svenska), en tiedä miten olin kätilöksi päätynyt, naisia oli kamalasti synnyttämässä ja olin töissä yksin. Synnytyslääkäriä ei olut missään. No, sitten sinne tuli eräs tuttuni, jonka oli aika synnyttää ( ei kovin mukava tuttu) ja siinä sitten selittämään, että sorry nyt vaan, mutta minä olen paikan ainoa kätilö. Ainoa ahdistava jutu oli se, ettei minulla ole hajuakaan synnytyksestä. Tietysti mitä nyt on leffoissa nähnyt ja kavereilta kuullut...
No ei kun koivet levällen eteeni ja hommiin. Siellä oli sellainen suht oudon näköinen synytystuoli.
Sitten alettiin synnyttää. Lopputulos oli jätti-iso appelsiini ja kasa vanhanaikaisia posliininukkeja. Koitin selittää, että siellä se lapsi varmaan on appelsiinin sisässä ja ei kun kuorimaan. Pidemmälle uneni ei jatkunut. Olen huolissani itsestäni ja etenkin siitä tutustani ( ei kovin mukava tuttu), että jos joku osaa tulkita unia, niin kommenttia allekirjoittaneelle.

Sitten päästään niihin lipuntarkastajiin, tämä ei ollut unta, vaan totisinta totta. MAtkustin aamuna eräänä töihin, olin päättärille asti menossa ja loppumatkasta yksin ratikassa (kauan eläköön joukkoliikenne)! Päätepysäkillä seisoi kevyet kuusi lipuntarkastajaa. Menin keskimmäisestä ovesta ulos ja koko kööri linnottautui oven eteen ja kauniissa kuorossa lausuivat: Hyvää päivää, matkalippujen tarkistus.
Naurahdin siinä, että on se hyvä, että minulta ainoana matkustajana tulitte matkaliput tarkistamaan.
Ja kuulkaa, se hiukan kireä blondi tarkastaja kertakaikkiaan suuttui, alkoi tiukasti selittämään ja minua halveksuen katsomaan, että ei tämä mitän epäreilua ole, täällä kaikilta matkustajilta tarkistetaan lippu. Kyllä heillä on oikeus.
Naurahdin, juu en minä sitä tarkoittanut, vaan, että on se hyvä, että kaikki kuusi tarkastaa minun lipun, eikä päästä minua ratikasta ulos.
Minulla kun vielä oli se lippu...
No ehkä se ei ollut saanut edellisenä iltana, mies oli tuijottanut urheilua.( Mutta vinkkinä kaikille, pystyy sitä urheilua katsomaan seksinkin lomassa, se on ihan tekniikasta kiinni.)
Sellaista...

Homssu ja pojat

Ei kommentteja: