torstaina, joulukuuta 20, 2007

selluliitti on rumaa

Näin joulun alla minuun on iskenyt itseinho. Ihan vartaloani kohtaan.
Tämä onkin mielenkiintoinen juttu. Olen täysin normaalipainoinen, lääkärikin sen hiukan aikaa sitten totesi. Olen 167 cm pitkä ja paljastetaan kaikille, painan n.63kg. Se vaihtelee.. Vaatekokoni on täysin normaali 36-40, riippuen vaatteesta.
Silti koen itseni läskiksi ja rumaksi. myönnän jalkani ovat selluliitin peitossa ja selluliitti eli appelsiini-iho on rumaa. Röpyliäistä ihoa sileän sijaan. Julkisesti en uimapuvussa suostu näyttäytymään. Enkä kesällä shortseissa tai hameessa, joka loppuu ennen polvea, koska selluliitti on rumaa.
Mutta, kenen mielestä selluliitti on rumaa? ( sitä ON joka naisella).
Joka aamu kun odotan ratikkaa, mainoksesta minua tuijottaa langanlaiha, kuvankaunis nainen, alusvaatteisillaan. Se nainen on neljä kertaa minun kokoiseni ja mainostaa erästä vaateketjua.
Naisten saunassa 99%tin varmuudella puhutaan parisuhdeongelmista ja selluliitistä. Siellä puristellaan ja kauhistellaan omia ja silti salaa vilkuillaan kenellä on eniten...
Selluliittivoiteet ovat kalliita ja kannattava bisnes. Laihdutusvinkit ja niksit ovat kannattava bisnes. Pikakaunistajat ja laihdutuskuurit ovat kannattava bisnes.

Koska me naiset olemme niin hölmöjä, että uskomme, että selluliitti ja läski on rumaa. En ole koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään miehen sanovan, että selluliitti on ruma tai kauhistelevan kaupungilla selluliittisiä naisen jalkoja. Erittäin monen naisen olen niin nähnyt ja kuullut tekevän.
Me naiset ruokimme tätä bisnestä, uskomme retusoituihin mainoskuviin, uskomme mainoskuviin jossa maskeeraajat ja meikkaajat ovat tehneet tuntien esivalmistelutyöt. Meihin on istutettu usko siitä, että lihavat ovat laiskoja ja itsekurittomia. Meihin on istutettu usko siitä, että selluliitti on rumaa. Meihin on myös istutettu usko, että jos meillä on selluliittiä tai normaalia läskiä, meidät voidaan hylätä ja meitä saa vihata.
Kuka meihin tällaisen uskon istuttaa? Mainosmiehet, ystävämme, siskomme, äitimme ( joskus myös isämme ja veljemme, mutta ei se ole niin yleistä)
Äidit ja isät, älkää antako tämän jatkua. Muistakaa kertoa teidän omalle lapselle, varsinkin tytöille kuinka kauniita, täydellisiä ja rakastettavia he ovat, läpi elämän. Heidän ei tarvitse olla täydellisiä, tullakseen rakastetuiksi.
Kertokaa partnerillenne tarpeeksi usein kuinka kaunis ja rakastettava hän on, kehukaa niitä selluliittejä. Koska kuten sanoin, sitä on joka naisella.

Naiset ja miehetkin! Minä haluan nousta barrikaadeille, minä haluan oppia, että selluliitti ja läski on kaunista. En halua enää uskoa mainoskuvia ja- lauseita. En halua enää uskoa naisia, jotka puristavat ihoa vyötäröltään sormien väliin ja huokaavat olevansa läskejä. Silti minä uskon ja haluaisin vetäytyä peiton alle piiloon.

Mistä miehet oikeasti tykkää? En minä tiedä, en minä ole mies. Yleensä miehet tykkäävät sellaisesta naisesta, jonka kanssa he sattuvat puhumaan asiasta. Tai sitten vaan tisseistä ja perseestä :)

Mutta jos haluaa kunnon tissit, ihan luomuna. Kaupan päälle tulee useimmiten ne mahamakkarat tai hehtaaritakapuoli. Mikä nyt sitten on hyvä?
Ja onko se selluliitti rumaa?
Ja miksi se on rumaa?
Mikä siinä on niin pahaa?
En ainakaan kuole ensimmäisenä, jos nälänhätä tai jääkausi tulee, on minulla niin hyvät rasvavarastot omasta takaa.

Ja kaiken tämän jälkeen, kaikki nyökyttävät päätään, juu juu, ei ole oikein ei. Ja yhä edelleen se täydellinen alusvaatemalli tuijottaa minua mainosseinästä.
Koska selluliitti on rumaa.

2 kommenttia:

Rusakko kirjoitti...

Kyllä se on rumaa..ainakin minun ahterissa :) Mutta toisaalta erittäin hyvänä siedätyshoitona olen todennut toimivan uimahallissa käynnin!!

Vaikka aluksi teki mieli hiipiä kaakeleiden varjoissa niin sitten huomasin , että sieltähän sitä löytyy makkaraa, fylliä ja sellua jos joka lähtöön! pieniä nahkapussitissejä, valtavia seitsemänleivänuuni ahtereita. Rumaa ja hyvin kaunista.Ja aivan varmasti noitakin naisia jokin kohta omassa kropassa jurppii,vaikka kokonaisuus muiden silmissä on hyvä :)

suosittelen, siis uimaan vaan! tai kokeilepa vesijuoksua.Ruoholahden terveystalolla on pieni halli kaupungin työntekijöille.

Anni kirjoitti...

Ai rest mai keis....:)
Mutta kun en halua siedätyshoitoa, haluan lopettaa tämän. Ruveta ihailemaan selluliittiä.

Inhoan uimahalleja. Jos oman yksityisen saisi...