sunnuntaina, maaliskuuta 23, 2008

Egyptilänen rakastaja vs. kameli

Siskoni on perheineen matkalla egyptissä. Sain kysymyksen viestitse: haluanko tuliaiseksi egyptiläisen rakastajan? Vastasi, että en halua, haluan kamelin.

Kyllähän tyhmempikin tajuaa, että kameli hakkaa egyptiläisen rakastajan ihan sata-nolla.

Mutta jos joku ei jostain syystä ( suklaamunien yliannostus ) tajua, perustelen valintaani.

Kameli ei paljoa puhu, egyptiläinen rakastaja saattaa puhua. En kuitenkaan ymmärtäisi mitään, parempi olla siis kokonaan puhumatta.

Kameli tyytyy vähään, kunhan saa ruokaa ja vettä kaikki on ok. Egyptiläinen rakastaja vaatii kuitenkin, että saa katsoa telkkaria ja liahakoida kanssani. Tässä taloudessa kaukosäädin on minun ja minä liahakoin silloin kun minä haluan.

Entä sitten kun kyllästyn egyptiläiseen rakastajaani? Laitanko hänet kaappiin istumaan vai ajanko kadulle ja sitten hän ulvoo yöt ikkunani alla. Kameli saa kesät asua parvekkeella ja talveksi laitan sille mukavan pesän verkkokellariin.

Kameli ei saastuta. Kamelilla säästetään luontoa. Kameli, tuo aavikon sota laiva. Arvatkaa millaisia matkoja se jaksaa kantaa minua ympäri kaupunkin ja ties vaikka lähtisin sillä saasteettomalle inter rail matkalle. Ei egyptiläisellä rakastajalla sellaista voi tehdä. Ei se kuitenkaan jaksaisi kantaa minua montaakaan metriä.

Sitäpaitsi kameli ei koskaan petä se lohduttaa aina ja se ei koskaan väitä vastaan. Se kuuntelee. eikä se lähde omille teilleen.
Kameli ei edes välitä siitä, että olen tummatukkainen... toisin kuin egyptiläinen rakastaja, jolle vaaleat naiset saattavat aiheuttaa suurempia kicksejä kuin minä... Hänellä arvatenkin on itselläänkin tummatukka, kuten kotimaansa naisilla....
( Eikö muuten olekin hassu asia, että eräs korkea-arvoinen herra, jonka elämänkumppani on tumma, lähettelee tekstiviestejä blondeille...)

No mutta, yhteenveto: en ole rasisti, en suinkaan, nyt ei ole kyse pelkästään egyptiläisestä rakastajasta.... miettikää nyt itsekin. Asun yksin kahden kissani kanssa... Tarvitseeko tässä selitellä enempää. :):):):)

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Olisi kieltämättä mielenkiintoista kuulla miten stadin poliisi suhtautuisi ympäri kyliä kamelin selässä ratsastavaan Homssuun. ;-) "Herra konstaapeli, töihin tässä menossa...ja tota." ;-)

Anni kirjoitti...

Ei minun sellaisesta onneksi tarvitse välittää, sillä paljastus suuri, mutta Homssun isä teki työuransa palvellessaan stadin poliisia. Että senkus vaan sanoo "et hei, mä olen pollisin tytär...."

Anonyymi kirjoitti...

It´s not about who you are, but who you know... ;-)