lauantaina, kesäkuuta 14, 2008

Kirjoittamisesta ja arjesta

Minulla oli jo aihe valmiina ja olin jo tekstiäkin onnistunut rustaamaan vähän matkaan. Kunnes tajusin, että aihe josta olin akomassa kirjoittaa on liian kipeä julkistettavaksi, ainakin vielä. Ehkä joskus myöhemmin, ehkä ei koskaan.
Jääköön asian ruotiminen siis vielä parin läheiseni keskuuteen.

Siis mitäkö kirjoittaisin. Kuten jo tuossa aikaisemmin mainitsin aiheet ovat vähän vähissä.Mutta himo krjoittamiseen on suuri. No mutta pysytään näissä arkielämän pikku ihmeellisyyksissä!

Pääni on jälleen saanut pinkin sävytteen. Se oli välillä musta, nyt se on pinkki. Ainoa vika pinkissä värissä on, että se lähtee niin helposti pois, pari suihkua ja pitää väriä laittaa jälleen uudestaan. Siksi aina välillä kyllästyn ja laitan pääni mustaksi, se väri ei lähde.
minun onnekseni pinkkiväri on suhteellisen halpaa, pullo maksaa noin kympin ja siitä voi ainakin viisi kertaa värjätä lyhyen tukan.

Asematunnelin kirjatori on avannut ovensa entistä ehompana. kirjat vetävät kovasti puoleensa. vaikka siellä ei uutuuksia olekaan, ( jotka maksavat maltaita kirjakaupoissa) tekee sieltä hyviä löytäjä.
Siellä on aina kahden euron pöytä, joka notkuu kirjoja.
Nyt on parina päivänä siellä tullut shoppailtua. Seuraavanlaiset kirjat löysivät tieni kotiini.
Juhani Känkänen: Toivon mukaan
Auli Mantila: Varpunen
Pekka Virkamäki: Arka ja ahdas ismi
Johanna Sinisalo: Lasisilmä
Nyt ei kun lukemaan, aloitin Johanna Sinisalon lasisilmästä, sillä ostin sen koska sitä on minulle suositeltu, enkä ole sitä kirjastosta löytänyt.
Muut ostin nimen ja takakannen perustella.

Tänään tullessani kotiin metrolla, minua vastapäätä istui naisihminen. Vähän nuhjuisen näköinen, mutta ei selvästikään mikään laitakadun kulkija.
Hän tuijotti minua koko matkan ja mumisi hiljaa. Olisin halunnut kysäistä miksi? Se olisi ollut mielenkiintoista. En kuitenkaan kehdannut. Vaihtoehtojahan on monia, ehkä hän ei edes nähnyt minua ja puhui jollekin, jonka luuli näkevänsä. Tai ehkä hän ajoi pahoja henkiä minusta pois.
Tai ajatteli vahingossa ääneen... Mistäs sitä voi tietää.

Meinasin eräässä kaupassa kävellä päin jättimäistä peiliä, kun en tajunnut, että siinä on peili vaan luulin kaupan jatkuvan. Onneksi tajusin, että se oli peili, hetkeä ennen törmäystä.

Tapasin myös kaupungilla elämäni miehen. Koitin kyllä luoda häneen pitkiä katseita, mutta ilmeisesti hän ei sitten tajunnut olevansa elämäni mies, koska hän ei rynnännyt luokseni ja pyytänyt jätskille. Outoa!
Hän varman ajatteli, että miksi tuo tuijottaa ja mumisee, varmaan näkee omiaan..

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Pinkki tukkasi on kovasti sopo !
Harmi, kun nuoruudessani ei ollut mitaan tollaista hauskaa. Ei silla itse asiassa kuitenkaan ole valia, koska olin ihan liian arka ja estynyt semmoisia vareja kayttamaan. Nyt olen vanha ja raju, mutta mulle ei sovi pinkki. Hahaa ! love, Tikke

Anonyymi kirjoitti...

Mistäs Tikke tiedät vaikka sopisi?
Yllätä perheesi kokeilemalla. Mutta se kyllä vaati ensin tukan vaalennuksen...
Kyllä sitä värikartasta löytyy kaikki sävyt aina vihreästä ja sinisestä alkaen.
Vai vanha ja raju... Raju kyllä, mutta vanha...?

Anonyymi kirjoitti...

En oikeasti tarkoittanut VANHA, vaan niin kuin vanhempi kuin nuorena ! Tikke

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin olen tehnyt tuota. Eli kirjoittanut jonkun jutun, mutta sitten luettuni sen läpi tullut siihen tulokseen ettei sitä voi nettiin laittaa. Syitä on ollut monia. Jotkut jutut ovat päätyneet blogiin pienen (tai vähän isomman) muutostyön jälkeen, ja jotkut ovat päätyneet roskiin. Mutta sen saa vapaasti tehdä kun kyse on omasta blogista! :-)

Anni kirjoitti...

Stende: Niin sitä luulee olevansa kamalan avoin ja sitten tajuaa,kuinka paljon on asioita joista ei ollenkaan pysty puhumaan...