keskiviikkona, heinäkuuta 02, 2008

Kummaa

Joskus sitä näkee asiota, jotka ovat niin outoja siksi, että ne eivät ollenkaan kuulu ympäristöönsä.
Olin eilen illalla tulossa kotiin kaupasta. Kadulta pitää nousta pari porrasaskelmaa, että pääsee rapun ulko-ovelle. Niin, eilen siinä rappusilla istui mies. Selvästi vähän laitapuolenkulkija, vanhempi herra.
JA mitä tämä herra teki?
Hänellä oli purkillinen kenkälankkia ja hän hoiti sillä kenkiänsä kuntoon. Siinä hän otti aina vuorotellen toisen kengän jalasta ja sormella levitti lankki kengälle, ne oli sellaiset paremmat päivät nähneet mustat nahkakengät.

Tänään olin pyörimässä forumissa, en ostanut mtään, mutta katselin kuitenkin mitä kivaa alennusmyynneissä on. Että jos nyt jotain tosi kivaa ja halpaa tulee vastaan, voi sen ostaa.
Ei tullut.
Katselin seppälässä vaatteita ja silmiini osui uskomaton näky. Siinä oli sellainen keski-ikäinen, ihan tavallinen nainen ( en kuullut oliko hän suomalainen). Tämä nainen sovitti bikinejä, siinä bikinihyllyn edustalla. Siinä hän seisoi, bikinin yläosassa ja farkut jalassa. En ikävä kyllä nähnyt kun hän laittoi nuo bikinit päälle. Sitten eikun farkut auki ja alaosaa sovitamaan. Naisella oli aika kamalat leopardikuvioiset alushousut. Hän kuitenkin päätyi laittamaan farkkunsa takaisin kiinni ja oli sovittamatta alaosaa.
Ehkä hän arveli niiden sopivan.

Kaikkea kummaa sitä näkee, kun jaksaa katsella.

6 kommenttia:

Punavius kirjoitti...

Joo, kaikkea sitä näkeekin, välillä mitä oudoimpia asioita. Viittaan lähinnä tähän jälkimmäiseen tapahtumaan. ??

Anonyymi kirjoitti...

Jep, maailma on ihmeellinen mesta. Pitää vaan pitää silmät ja korvat auki. :-) Mutta oma mieliala on tärkeä. Vähänkin kiire niin moni isompikin asia jää huomaamatta, kuten esim. lähestyvä kuorma-auto tai jotain... :-(

Anonyymi kirjoitti...

Heh, maailmaan mahtuu kaikenlaista ihmistä ja eikös se vanha sanontakin mene jotenkin näin: Meitä on moneen junaan ja osa jää vielä asemallekkin.

Minä kait en koskaan päässyt edes asemalle asti....... ;-)

Anni kirjoitti...

Punavius: kyllä tuo jälkimmäinen tapaus mnuakin järkytti, vielä kun kyse oli sellaiselsta leidistä, jonka vartalo oli jo nähnyt parhaat päivänsä.

Stende: Niin, minä aina unohdun tuijottelemaan asioita ja olen karvaasti kokenut mitä siitä voi seurata. Kyllä jokunen auto on joutunut kovasti jarruttelemaan, kun meikä katselee mielenkiintoisia asioita keskellä suojatietä. JA kerran tuijottelin jotain ja potkaisin jalkani kipeästi betonipossuun, joka oli asetettu tielleni. Isovarpaasta lähti kynsi.

Wäiski:Minä taisin päästä asemalle, mutta tuntuu, että matkustan aivan väärään suuntaan. Tai sitten se junien liike antaa minulle sen harhakuvan, että liikun...

Anonyymi kirjoitti...

Lainaus: Minä taisin päästä asemalle, mutta tuntuu, että matkustan aivan väärään suuntaan. Tai sitten se junien liike antaa minulle sen harhakuvan, että liikun...

Heh, pääsit sitten pidemmälle kuin minä ;-)

Jos tunteesi on menossa väärään suuntaan, niin olet väärällä laiturilla.... ;-)

Anni kirjoitti...

Toisaalta, minulla on paljon kaikenlaisia tunteita, joka lähtöön.
Että pitäisikö tässä tuntea itsensä jakomielitautiseksi ja jakautua moneen junaan?
Vaiko tyytyä vain kävelemään kovaa menevien junien vieressä...