sunnuntaina, marraskuuta 16, 2008

Katsaus

Nyt katsaus menneen viikon kohokohtiin, koska en ole oikein jaksanut niitä päivittää. On ollut töissä rankkaa, elämässä rankkaa ja sairastin kamalan flunssan.
No mutta nyt siis asiaan. Torstaina toteutin pitkäaikasen unelmani ja ostin itselleni kaksi säkkituolia, niissä on ihana maata ja laiskotella.
Raahasin ne metrolla kotiin. No kauppa oli aika lähellä metroasemaa ja minun kotini myöskin. Väliin ei jäänyt montakaan asemaa.
Oli se kyllä näky, minä ja kaksi säkkituolia metrossa. Mutta kotiinkuljetus olisi maksanut 55 euroa.




Kuten kaikki tietävät perjantana oli myös palkkapäivä, joten sorruin elokuviin. Ostin elokuvat tähtisumua ja kolme rakkautta&anarkiaa-sarjan elokuvaa, The Others, Orpokoti ja Pan´s labyrint.

Tähtisumua oli aivan upea ja hana, suosittelen, se elokuva saa hyvälle mielelle. Pan´s Labyrinth oli todella mielenkiintoinen ja aivan erinomaisen hyvin tehty, suosittelen, jos kestää vähän fantasiaa ja verta ja raakuutta.

Orpokoti ja The Others olivatkin sitten puhdasta kauhua, mielenkiintoista sellaista. Kunnon vanhanajan kauhua siis, ei mitään verellä mässäilyä, vaan kuolleiden ja elävien kohtaamista. Muistin kyllä hyvn, miksi en ole katsonut kauhua viimeiseen 15 vuoteen.



Kävin lauantaina Stockmannilla ostelemassa, joulupalloja, mitkä mielestän kyllä sopivat sisustukseen erinomaisesti. Sängyn yläpuolella riippuu läpinäkyviä ja yksi punainen lasipallo.



Ikkunalla taas roikkuu punaisia lasipalloja ja perhosia lentelee ympäriinsä.



Siinä nyt vähän jotain. Ei tässä paljon ole kerennyt, nukkunut ja töissä käynyt, siinä se.


Ai niin, värjäsin myös tukkani. Aika lähelle omaa väriäni, ensimmäisen kerran varmaan yli 10 vuoteen. Laitan kuvan.
Eräs sanoi kyllä, että se on aivan liian vaalea ollakseni minun oma väri, mutta
A) saako purkista koskaan omaa väriä?
B) Ja miten joku muu tetää minun oman värin, kun minä en itsekään muista. ( Mutta juuri kasvu on kuulemma kyllä hiukan tummempaa)
C) minun pää, minä tykkään.



8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Säkkituolit ovat aivan pirun mahtavaia kapistuksia. Niiden keksijälle joku Nobel-palkinto, ihan mikä vaan niistä! :-)

Prisca kirjoitti...

hienot on noi tuolit.Niissä on niin lämmin ja hyvä löhötä...
Meilki oli vielä vähän aikaa sitten,mutta sitten mun äiti rojahti sen päälle ja se repesi ja voit kuvitella miten paljon niitä pieniä palleroita oli jokapaikassa.
Ja nuorena mun kissa pissas mun säkkituoliin ja se piti heittää pois...että sellaisia kokemuksia :)

Anonyymi kirjoitti...

Meilläkin aikanaan oli säkkituolit, MUTTA kun perheeseen tuli kaksi kissanpentua niin säkkituolit kokivan nopean kuoleman. Jostakin syystä kissat pitivät niitä leikkikaluina ja aika pian oli reikiä täynnä.
(Tosin en itse säkeistä pitänyt, kun en saanut koskaan isolle ruholleni hyvää asentoa joten jouti tuhottavaksi ;-D)

Leffoista:
Tähtisumua
- Hyvä pätkä ja on kokoelmissa.
The Others
- Hyvä "kauhu"pätkä ja on kokoelmissa.
Pan´s Labyrinth
- Sairaan hyvä pätkä ja on kokoelmissa.
Orpokoti
- Tästä ei mitään tietoa, mutta pitää etsiä vuokraamosta arvosteluun.

Onko sillä tukan värillä niin suurta merkitystä, että se pitää olla juuri oikea sävy? Turhaa höpötystä sanon minä. Minulla oli lapsena ihan lumivalkoiset hiukset ja nyt ne on (mitä siilitukasta nyt saa selville)sellainen tumman likaojan värinen. Maailma muuttuu ja tukan väri mukana joten jos itse on tyytyväinen, niin se on juuri se oikea väri.

Anni kirjoitti...

Stende: Olen samaa mieltä

Aurinko ja kuu: :) voi teidän äitiä ja sitten sitä siivoamista.

Wäsynyt Wäiski:Minun kissat ei onneksi tuoleista välitä. Tai no Kukka nyt tykkää nukkua sillä.

Hanki ihmeessä se orpokoti.

Tukka ja nainen, selittämätön yhdistelmä.
Tumman likaojan värinen, hmm?

Anonyymi kirjoitti...

Lainaus: Tumman likaojan värinen, hmm?

Heh, älä sentään yöunia menetä tuon takia :-D

Anni kirjoitti...

Wäiski:En nyt sentään, mutta se vosi olla aika hieno nimi jollekin väripurkin värille.

Anonyymi kirjoitti...

Homssu: Heh, en kyllä usko tuolla nimellä isoa markkinointikykyä olevan.
Ajatuksena: Neito toiselle, "ostin tänään likaojavärin ja se on varmasti paremman näköinen kuin Kirsin mätäojaväri...... :-D

Anni kirjoitti...

Tuossa voisi kyllä olla hyvä markknarako.
Vaihtoehtoia värejä, ole persoonallinen, olet se arvoinen! :)