tiistaina, joulukuuta 30, 2008

vaatteita

Sain jotain aikaan tänään, jihuu....

Tarina alkoi kun tuossa joulunaikaan mainitsin siskolleni ja hänen mehelleen, että haluaisin tallentavan digiboxin. Kun varsinkin työviikkoina tulee mentyä tutimaan vimeistään tuossa ysin aikaan, ja sieltä tulee sen jälkeen tv:stä hyviä sarjoja. Niitä voi sitten katsoa, kun televisiosta ei tule mitään, eli perjantaisin, lauantaisin ja sunnuntaisin.

Siskoni mies sitten bongasi mainoksesta, minulle sopivan tarpeeksi halvan digilaitteen. He kävivät sisikon kanssa sen ostamassa ja lupasivat ystävällisesti, että saan maksaa osamaksulla. KIITOS!

Meidän piti tänään siskon kanssa treffata kaupungilla ja suorittaa koneen luovutus.
Mutta flunssa iski ja sisko oli vällyjen välissä.
Mutta koneen halusin silti.
Eikun bussi alle ja suunnistaminen siskon tykö.

Samalla kun olin läsnä, siskoni päätti siivota vaatekaappinsa. Ja kyllähän se minulle sopi, sillä se tiesi minulle paljon uusia vaatteita...
Aika suhteettoman monta kertaa kuului siskoni suusta lause." tänkin mä olen ostanut, mutta koskaan en ole käyttänyt." Ja sitten vaate päätyi minun pinoon.

Iltapäivästä lähdin kotiin hel*****in painavan vaatekassin ja digiboxin kanssa. Bussilla.

Kotiin tultuani viritin uuden laitteen ja ai että, se on hieno. Kaikkia kanavatietoja ja sellaista. Ei minulla ennen sellaista ollut.

Samalla päätin sivota vaatekaappini, kevyt kahden tunnin proggis. Kyllä, minulla on vaatteita ja pieni vaatekaappi. Ei niin kovin hyvä yhdistelmä.

No mutta sain kuin sainkin kaappini, jotenkuten järjestykseen. Yksi positiivinen huomio oli, että huomattavan suuri osa vaatteistani on kierrätetty. Kirppareilta ja siskoilta saatuja.
Sukkia löytyi myös kaapin kätköistä kiitettävä kasa.
Ja kivoja vaatteita, joiden olemassaolon olin jo unohtanut.
Valtava pussillinen kertyi myös vaatelahjoitukseen. Varmaan lähetystori Fida saa taas ottaa lahjoitukseni vastaan, he kun niitä ottavat.

Ja ikävä kyllä löytyi kamaa, joka oli pakko heittää roskiin, sen verran olivat vuosien varrella virttyneet ja kulahtaneet.

Mutta nyt, minulla on siisti vaatekaappi, ainakin hetken.
Niin ja sukkia.

2 kommenttia:

Taru kirjoitti...

Heh, kun on niin hyvä ostelemaan ja huono käyttämään ;))

Hyvä, että oli iloa!!

Anni kirjoitti...

Ktos vielä kerran!
Vaatteissa vaan on aika vahvasti tuo rusakon ominaistuoksu.
nyt tuntuu ihan rusakolta, kun vetää vaatetta niskaan.
Identiteetti kriisi!