keskiviikkona, huhtikuuta 13, 2011

parismuhde

Voisin kirjoittaa masennuksesta, en jaksa, ei tämä miksikään ole muuttunut. Ihan samaa.
Kirjoitan parisuhteesta.
Nyt kun minulla on ollut sellainen, anteeksi siis kaikki parisuhde-blogi vihaajat.

Minua kiinnostaa muuten sanan parisuhde etymologia, miksi juuri PARIsuhde? Onko sinkkuihmisillä sitten monosuhde, tai jos on kolmenkimppa onko se sitten triosuhde? Oktosuhteen jäsen en välttämättä haluaisi olla.
Niin, miksi parisuhdetta ei sitten kutsuta duosuhteeksi.

Periaatteessa Polygamia voisi olla ratkaisu moneen ongelmaan ja ei sen tarvitse olla mies, jolla on monta vaimoa, se voi olla myös toisinpäin.
ja mikä on parisuhteen tunnuspiirre, mistä tietää suhteen olevan parisuhde?
Yhtä hyvin syvä ystävyyssuhde voisi olla parisuhde.
Nyt joku huutaa, että ystävät ei harrasta seksiä keskenään, niin ei kyllä kaikki parisuhteessakaan olevat.
Määritelmät siis koppaan.

Minä olen 31vuotta ja 9kk. Olen ollut takkutukan kanssa yhdessä vuoden ja 5kk. Kihloissa olemme olleet pari viikkoa vaille vuoden. Samalla paikkakunnalla asuneet 7kk.
Emme asu yhdessä, emmekä muutakkaan ellei tarjolle tule todella isoa asunto, joka on myös äärettömän halpa.
Välillämme on kolmen kilometrin hajurako.
Emme asu erikseen mistään muusta syystä kuin siitä, että molemmat tarvitsevat rauhaa ja omaa aikaa.
Molemmat ovat äärettömän itsenäisiä ja välillä pelottavan kaikki osaavia (ainakin omasta mielestään).
Minun kissavanhukset asuvat Takkutukan luona kuten myöskin Takkutukan koira.
Molemmilla on oma tyylinsä elää ja kumpikaan ei anna periksi.
Musiikkimaku ei oikein täsmää.
Takkutukka on äärettömän kiinnostunut politiikasta, minä en. Elokuvamaku ei oikein täsmää, emmekä katso televisiosta samoja ohjelmia ( paitsi Simpsoneita), siksi Takkutukan luona on kaksi televisiota.

Olin Takkutukan luona viime lauantaina, päiväohjelmamme meni näin:
Takkutukka heräsi kaiken järjen vastaisesti aikaisin, minä heräsin vasta myöhemmin. Saimme sentään yhtäaikaa syötyä aamupalaa/brunssia. minä menin takaisian nukkumaan ja Takkutukka luki päivän sanomalehdet. Minä heräsin ja Takkutukka nukahti. Minä katselin televisiota, ulkoilutin koiraa ja valmistin Takkutukalle ruokaa (koska minun ei tehnyt mieli syödä). Takkutukka heräsi. Katselimme molemmat omat teevee-ohjelmat ja surffasimme omissa neteissä ja viimein viimeisen koiranuolkoilutuksen jälkeen istuimme sohvalle vierekkäin katsomaan Vesku-dokumenttia ja Simpsoneita, sitten menimme nukkumaan.

Mielestäni se on hyvin ymmärrettävää Takkutukka on asunut yksin viimeiset 20 vuotta yksin ja minä viimeiset 14 vuotta.
Emme välttämättä näe edes joka viikko, mutta keskustelemme puhelimessa n.70 kertaa viikossa, välillä jään ajelehtimaan Takkutukan tykö ja välillä pysyn visusti omissa oloissani.

Minä en vain kestä ihmisiä, minä en jaksa ihmisiä ja minä tykkään tehdä yksin asioita.
Jos käy ihme ja käymme yhdessä kaupassa, molemmilla on parempi olla oma kori, johon kerää omia tavaroitaan ja kassalla tavataan. Koska minä siksakkaan koko kauppaa ympäri ja Takkutukka haluaa mennä järjestyksessä.
Kumpikaan ei luovuta.

Kerran Takkutukka hermostui tosissaan, kun hän oli n. kymmenen kertaa kehottanut minua ruuvaamaan mehupullonkorkin loppuun asti kiinni. Koska hänellä on aina tapana ravistaa pulloa ensin ja minulla jättää korkki auki. Voitte kuvitella mitä tapahtuu...
Kun näin oli tapahtunut monen monta kertaa, raivo oli käsinkosketeltava, mutta sen sijaan, että hän olisi tullut repimään minut päikkäreiltä ja kiljunut päin naamaa, herättyäni löytyi keittiön pöydältä lappu, johon oli huomattavan isoin kirjaimin kirjoitettu : SULJE KORKKI!

Miksi me sitten olemme yhdessä ja kihloissa ja puhumme puhelimessa?
Koska me pystymme puhumaan toisillemme kaikesta, kaikki tunteet saa näyttää. Toisen tykönä saa olla oma itsensä. Meillä on samanlainen vuorokausirytmi. Molemmilla on samat näkemykset tulevasta ( ei perhettä kiitos).
Molemmat nauttii siitä, että on parisuhde ja se toinen, mutta saa ja voi olla omissa oloissaankin. Kumpikin tietää, että toiselle voi sanoa, että nyt haluan olla rauhassa, mutta toisaalta voi soittaa kekskellä yötä, että tulen nyt sun luokse.
Elämänarvot ovat samanlaisia.
Huumorintaju on samanlaista.
Molemmat ovat kotirottia.
Molemmat rakastaa räplätä tietokonetta.
Molemmat rakastaa luontoa.
Molemmat ovat yhtä laiskoja.

Ja sitä paitsi Takkutukka tilasi minulle juuri Akkarin yhdeksäksi kuukaudeksi.

Sitä paitsi olemme tunteneet toisemme 31 vuotta ja  9kk.

<3

Ei kommentteja: